Geoblog.pl    Izka    Podróże    Azja Płd-Wsch 2011    Zatoka Ha Long

Zatoka Ha Long

Wietnam
Wietnam, Hạ Long

Po tradycyjnej zupie Pho na śniadanie, która jak się okazało nie jest zupą, ale makaronem, wyruszyliśmy busem do Zatoki Ha Long. Międzynarodowa, kilkunastoosobowa grupa pozbierana z okolicznych hoteli ruszyła w około czterogodzinna podróż z postojem w lokalnej wytwórni pamiątek, gdzie na żywo można było obserwować jak powstają piękne haftowane obrazy, obrazy z laki i inne wyroby. Po przyjeździe do Ha Long, przewieziono nas na statek, zakwaterowano w kabinach i nakarmiono. Lunch z owoców morza smakował nam bardzo. Po krótkim relaksie mieliśmy zapewnione dodatkowe atrakcje w postaci zwiedzania groty Sung Sot oraz pływania kajakami po zatoce. Niezwykłym przeżyciem było oglądanie z bliska mieszkańców pływających wiosek, pływające sklepiki, na których często matkom towarzyszyły dzieci, nawet kilkumiesięczne. Po powrocie na kolacje znów przepyszne owoce morza, ale wśród nich trafił się i kurczak i wołowina. Wieczorem przewidziane były atrakcje w postaci karaoke oraz łowienia ryb, ale my po atrakcjach poprzedniego dnia i dwugodzinnym śnie nie mieliśmy na nie siły. Jak grzeczne dzieci po 20.00 spaliśmy smacznie i zbieraliśmy siły na następny dzień.